Bullpower
voor meer kracht en souplesse

Bullpower Chiptuning actie.
Al vanaf € 298,00    Klik hier en  
lees verder
Tel: 0321 - 322 887

Diagnose / DTC

Diagnose

Wij beschikken over diverse diagnosesystemen waarmee  OBD-storing kunnen worden uitgelezen en gewist. zoals motormanagement, abs, airbag, service interval resetten ect. Naast het uitlezen en wissen van storing kunnen wij hiermee ook een diagnose van de motor uitvoeren om te zien wat de staat van de motor is of om dieper liggende storing te lokaliseren. Niet alle storingen komen bij het uitlezen met diagnoseapparatuur naar voren. Dit komt doordat kleine storingen niet zo snel door de computer van het betreffende voertuigsysteem in het geheugen opgeslagen worden. Of er wordt wel een storing weergegeven maar het probleem ligt dieper.Om deze storing te verhelpen verrichten wij met behulp van een diagnosesysteem live-data. Dat geeft ons de gelegenheid live te bekijken en te meten wat er gebeurt op het moment dat de storing zich voordoet. Wij verrichten dan metingen rijdend met de auto op straat of  waar nodig maken wij ook gebruik van onze testbank om livedata te verkrijgen.

Heeft uw auto een storing DTC / P-code ? Bullpower helpt.

Naast chiptuning is Bullpower ook gespecialiseerd in het oplossen van elektronische motorstoringen. Heeft uw diesel of benzine een brandend motorwaarschuwingslampje of rijdt uw auto met beperkt vermogen (veilige modus)? Dit zijn vaak controle of emissie gerelateerde storingen. Of het nu gaat om AdBlue, EGR, DPF, CAT, NOX, DTC / P-code, Lambda/O2 en andere emissiegerelateerde systemen. Al deze systemen kunnen defect raken en vervangen kan erg duur zijn. Bullpower kan u helpen het probleem op te lossen voor een fractie van de kosten. In de meeste gevallen is het voldoende om het motormanagementsysteem goed te her programmeren. Het is niet raadzaam om simpelweg iedere foutcode uit de software te schrijven, dit zou zelfs op de langere termijn problemen kunnen geven. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan vrijblijvend contact op.

Mobiele chiptuning service.

Speciaal voor garage- en autobedrijven uit onze regio hebben uw een mobiele tuning service. Dit scheelt u als garage- en autobedrijf tijd en u hoeft niet met een klantenauto naar ons te rijden. Met onze servicewagen die is ingericht met geavanceerd tuning- en diagnoseapparatuur komen wij bij u op locatie. Met uitzondering van erg jonge auto's waar nog weinig tot geen ervaring mee is, die moeten bij ons te Dronten op de testbank worden getuned en afgesteld. Naast chiptuning is onze mobile service ook bestemd om het oplossen van elektronische motorstoringen. Heeft u een klantenauto met een storing/probleem bijvoorbeeld; AdBlue, EGR, DPF, CAT, NOX, DTC / P-code, Lambda/O2 of een andere emissiegerelateerd systeem. Wij hebben de juiste tools, kennis en ervaring om elk probleem op te lossen en het voertuig weer aan de praat te krijgen zonder storing of een brandend motorstoringslampje op het dashboard. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan vrijblijvend contact op.

AdBlue-systeem/SCR/DEF/Urea

Afhankelijk van de regio en de fabrikant heeft het verschillende namen zoals Adblue, SCR, DEF of het Urea-systeem. Het betekent allemaal hetzelfde. AdBlue is een ander systeem om de NOx-emissies van voertuigen te verminderen. Het magische vloeistof die stikstofoxide laat verdwijnen. In het bijzonder is DEF een waterige ureumoplossing gemaakt met 32,5% ureum en 67,5% gedeïoniseerd water. Dit systeem werkt zodanig dat het deze uitlaatvloeistof in het uitlaatsysteem injecteert en probeert op deze manier de uitstoot te verminderen. AdBlue- en SCR-systeem is complex en storingsgevoelig. Elektronische stikstofsensoren, modules, pomp, al deze apparaten kunnen defect raken en vervangen kan erg duur zijn. Bij een storing in dit systeem gaat een teller geactiveerd worden, start met 1.000 km en telt af. Bij 0 km kan de auto niet meer worden gestart. Bullpower heeft de juiste tools, kennis en ervaring om elk AdBlue-probleem op te lossen en uw voertuig weer aan de praat te krijgen. In de meeste gevallen is het voldoende om het motormanagementsysteem goed te her programmeren. Voor sommige modellen is het bovendien noodzakelijk om de SCR-eenheid los te koppelen van uw auto. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan vrijblijvend contact op.  

Verwijder DPF roetfilter

Om aan de emissienormen te voldoen, zijn de meeste dieselvoertuigen uitgerust met een roetfilter (DPF / Diesel Particle Filter). Een roetfilter (DPF) is een apparaat dat is ontworpen om roetdeeltjes of roet uit de uitlaatgassen van een dieselmotor te verwijderen.Het DPF-filter is ontworpen om zichzelf te regenereren en in een 'regeneratie'- of reinigingsmodus te gaan wanneer het voertuig heet is.Naarmate de roetfilters ouder worden, kan het zelfs nodig zijn om ze volledig te vervangen vanwege de zeer hoge asgehaltes in het filter, waardoor ze volledig verstopt raken.Helaas zorgen veel korte of lage ritten er vaak voor dat een voertuig niet in de DPF-regeneratiemodus gaat, waardoor het filter blokkeert. Wij passen de software aan zodat alle functies van het DPF-filter-regeneratieproces uitschakelt wordt in het motormanagement / ECU. De ECU van uw voertuig wordt opnieuw geprogrammeerd om het vorige systeem in wezen uit het geheugen te verwijderen. Het roetfilter moet nu fysiek (leeg) verwijderen worden en/of loskoppelen van het betreffende onderdeel, afhankelijk van het type systeem dat is geïnstalleerd. Wij kunnen voor u bemiddelen bij het leegmaken van het roetfilter of ga naar uw eigen garage. De wet verschilt van land tot land en hangt ook af van het gebruik van het voertuig op de openbare weg. Emissieverwijderingssoftware is over het algemeen bedoeld om motorsporttoepassingen te ondersteunen. We raden klanten echter aan om de wetgeving voor voertuigtests (APK) te controleren voordat u besluit het DPF te verwijderen, omdat dit ertoe kan leiden dat uw voertuig niet voldoet aan de emissietests.   

OPF / GPF filter verwijderen

Door steeds strenger wordende milieueisen moeten steeds meer moderne auto’s eraan geloven. Het roetfilter is langzamerhand een veelvoorkomend onderdeel bij veel autofabrikanten. Waar voorheen enkel de dieselmotoren werden uitgerust met een roetfilter worden tegenwoordig ook de benzinemotoren voorzien van een roetfilter. Bij benzinemotoren wordt dit roetfilter, OPF of GPF filter genoemd. Het heeft als doel de uitstoot van schadelijke roetdeeltjes te verminderen. Dit is marginaal beter voor het milieu, maar vele malen slechter voor de beleving in uw auto! Een OPF of GPF filter verwijderen is daarom bij veel automobilisten gewenst. Het draagt bij aan het geluid, het vermogen en het brandstofverbruik. Daarnaast is het in de meeste gevallen volkomen legaal!

Verwijderen EGR-Klep

Exaust gas recirculatiekleppen (EGR) werden in de auto markt geïntroduceerd als een manier om de broeikasgassen te verminderen. Fabrikanten creëerde een manier om de verbrand uitlaatgassen te recirculeren naar het inlaatspruitstuk om opnieuw worden verbrand en op deze manier de uitstoot van stikstofoxide (NOx) te verlagen. Dit is eigenlijk de functie van een EGR klep. Het grootste probleem van dit concept is dat de uitlaatgassen leiden tot roet en kool afzetting, dat na enige tijd de neiging heeft het inlaatspruitstuk deels te blokkeren. Door de EGR-klep softwarematig dicht te zetten (weggeschreven uit het motormanagement) wordt de ophoping van vuil in het inlaatspruitstuk voorkomen en alle problemen die daarmee samenhangen. Uw voertuig zal niet meer in de noodloop gaan en het motormanagementlampje op uw dashboard zal ook niet meer branden.  

Lambda / O2 verwijderen

O2 Delete / Lambda off / CAT off is voor klanten die sport- of de-cat uitlaat hebben gemonteerd en problemen hebben met het aangaan van het motorlampje vanwege emissiestoringen. Door deze controles in de software van het motormanagement aan te passen wordt dit probleem opgelost. Het motormanagementlampje op uw dashboard zal ook niet meer branden.

Swirl flaps verwijderen

Inlaatspruitstuk FLAP-storingen komen vaak voor en zijn duur om te vervangen. Door de software aan te passen wordt de werking/aansturing van de inlaatkleppen verwijderd, zodat deze geen storingscodes of motormanagementlampjes veroorzaken.

Individuele DTC verwijderen

DTC / P-codes zijn foutcodes die aangeven dat er fout is in het controle systeem / sensor van uw motor. We kunnen individuele DTC-foutcodes van een grote verscheidenheid verwijderen in het motormanagement / ECU om te voorkomen dat het motormanagementlampje op uw dashboard zal gaan branden of Uw voertuig in de noodloop zal gaan. Niet alle individuele DTC-foutcodes kunnen uit de software verwijderd worden, dit zou zelfs op de langere termijn motorproblemen kunnen geven. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan vrijblijvend contact op. 

Start Stop Uitschakelen

Sommige mensen houden gewoon niet van moderne stop-startsystemen die de motor elke keer dat ze stoppen uitzetten, maar het wordt steeds gebruikelijker op nieuwe voertuigen. Meestal is er een knop die u kunt indrukken om deze uit te schakelen, maar deze moet elke keer dat u de motor start, worden ingedrukt. Bij een stop-start uitschakelen remap wordt de functie permanent uitgeschakeld.

COD-Cilinder uitschakeling

COD "cylinder on demand" (ACT) is de nieuwe techniek, tijdelijk worden meerdere cilinders uitgeschakeld in een bepaald toerentalbereik of bij een comfortabele rit. Maar waarom zijn bijvoorbeeld 2 cilinders gedeactiveerd in een 4 cilinder motor of 4 bij een 8 cilinder? Het antwoord is simpel het bespaard brandstof en verminder de uitstoot. Als het gaat om het verminderen van het brandstofverbruik en de uitstoot, is downsizing blijkbaar een wondermiddel. Maak je tijdelijk gebruik van deze downsizing, waarbij je cilinders tijdelijk uitschakelt (dynamische downsizing),sla je twee vliegen in één klap. De gedeactiveerde cilinders worden nog steeds aangedreven en daarmee het besparingseffect gedeeltelijk wegebt. Overgangen tussen 2 en 4 cilinder zijn niet naadloos, je voelt een lichte trilling en bij het lopen op 2 cilinders loopt de motor niet perfect soepel. In ieder geval heeft de COD-uitschakeling aangetoond dat de motoren veel stiller en soepeler lopen. Een verhoogd verbruik is nauwelijks merkbaar. Het geeft meer rijplezier in combinatie met het vermogen dat altijd beschikbaar is.

DGS tuning

Het softwarematig aanpassen van de DSG versnellingbak. Verhoogde schakelrespons, snellere schakeltijden. Launch controle. Verhoogd het koppel. RPM (toeren) begrenzer aanpassingen. Verbeterd de acceleratie.

MAF Delete (MAF naar MAP-schakelaar)

Met een MAF-verwijderingsremap kan de MAF-sensor uit het voertuig worden verwijderd en rijdt het voertuig in plaats daarvan met behulp van de MAP-sensor. Hoewel MAF-deactivering niet wordt aanbevolen, omdat het een belangrijke sensor is voor het  van AFR, bereikt de MAF-waarde soms bij sterk afgestelde auto's de maximale waarde die mogelijk problemen veroorzaakt.

Software terug naar fabrieksinstellingen

Het origineel/ standaard maken van de software is altijd mogelijk, ook als de softwarematige aanpassing niet door Bullpower is uitgevoerd. Bij inruil, verkoop of einde leasecontract wordt er soms voor gekozen om het voertuig te voorzien van originele software. Voor garagebedrijven is het in bepaalde gevallen nodig om goed diagnose te kunnen uitvoeren. Voertuigen worden ook terug af-fabriek geprogrammeerd door b.v. een slechte tuning. Er rijden veel auto's rond die in het verleden problemen hebben gehad met het roetfilter (DPF) waardoor de DPF softwarematig is weggeschreven. Door de nieuwe APK-regels (1-1-2023) mag de DPF niet meer zijn uit geprogrammeerd, de controle hierop vindt plaats door een deeltjesteller. Het terugplaatsen van de standaard software is dan noodzakelijk om de auto te kunnen voorzien van een nieuwe APK. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan vrijblijvend contact op.

Startblokkering (immo) verwijderen

Immo OFF: betekend dat de complete functie startblokkering uit de ecu word geprogrammeerd. De auto zal vervolgens starten met iedere sleutel.Bij IMMO OFF vind er geen controle meer plaats tussen de code van de  ECU of  BODYCOMP. Resultaat de auto zal altijd starten met iedere sleutel ook zonder chip, transponder. 

Snelheidsbegrenzers verhogen

Zoals de naam al zegt, het verwijderen of verhogen van de snelheidsbegrenzer. Is mogelijk voor personenauto's en ook voor bedrijfswagens. De overgrote meerderheid van de voertuigen, met name hoogwaardige Duitse auto's, komt uit de fabriek met een topsnelheidsbegrenzer van 250 km/u. Met onze software voor het verwijderen van snelheidsbegrenzers kan het voertuig zijn topsnelheid bereiken. Deze functie is ook beschikbaar voor commerciële toepassingen waarbij voertuigen bijvoorbeeld beperkt zijn tot 80-100-120 km/u.